tisdag 18 december 2012

Tankar, önskningar och hundmål för 2013 + lite till

Som sagt, rensa i röran är temat för december månad så redan nu kommer mina mål för 2013.

Prio 1. Att hela familjen får vara frisk och kry med hälsan i behåll, och detsamma önskar jag er!

Sedan då?

Att ha kul, busa, mysa tillsammans med Puzzel och Tim.

Rallylydnad.
Utveckla rallylydnaden både i de kurser jag håller för andra, och för mig själv på hemmaplan tillsammans med bästis Tim och Puzzel.

Att delta på rallylydnadstävling före sommaren. Längtar!
Inga tävlingar under min sommarsemester i skåne.

Tävlingslydnad.
Ingen fokuserad satsning, tränar moment när vi får lust.

Agility.
Ingen tävling förrän tidigast hösten 2013. Ta det lugnt och köra på sakta och metodiskt för att det är så himlars roligt! Fokuserar på de hinder som är med i hoppklass i första hand. Träna mot att klara av självständigt 12 pinnars slalom med flyt.

Löpträning :-)
Springa tillsammans med bästis Puzzel! Att öka på den totala löpdistansen under 2013. I år sprang jag någonstans mellan 14-15 mil totalt (dvs 1,25 mil i månaden eller drygt 3 km per vecka). År 2013 är målet 25 mil, (drygt 5 km per vecka).

Att delta på ett 1-mils tävlingslopp under året. Allt över ett tävlingslopp är en bonus.

Resten tar jag efterhand som det kommer. Säkert massor jag missat?! Vi får se ;-) Fortbildning blir det definitivt :-) Jag kommer gå på det som dyker upp och fångar mitt intresse, av det som ligger i linje med mina planer framöver och säkert en hel del "bara för att", det är så himla kul, spännande och givande. Valpkurserna fortsätter jag utveckla vidare, och utvärdera hela tiden. Har tankar på att gå fortsatt rallylydnadskurs med Tim, för att få kontinuitet i träningen och tillfälle att träna ihop med andra då det både är roligt och givande. I mitten av januari är vi bokade för en kväll med Kickan Nikolic i Agility handling.

Att ha kul, busa, mysa och fortsätta göra det vi vill... <3

1 kommentar:

Fanny sa...

Det låter som ett trevligt år! Lycka till!